Ihanat lomaterveiset päiväntasaajan alapuolelta teille blogiystävät!

Matka on saateltu alkuun ja nyt viime yönä myös lopeteltu kun avasimme kotioven klo 01.30. Saari oli rannoiltaan tuollainen kuin kuvassa näkyykin. Hotelli klik oli aivan sellainen kuin tuossa esittelyssäkin, joten en siitä kovin montaa kuvaa tähän nyt liitä. Samoin, en kerro mitään maantieteellistä enkä historiallista, koska tämä ei varsinaisesti ole matkablogi vaan bloggaajan omia kokemuksia satunnaisista matkusteluista milloin missäkin, pääkieli saarella on Ranska ja Kreoli, väestö varmaan aikoinaan tullut jostakin Intian suunnalta ammoisina aikoina. Palvelu oli korkeatasoista ja erittäin ystävällistä, henkilökuntaa tuntui olevan sekä sisä- että ulkotöissä todella paljon kun vertailee tähän kotimaahamme. Kun ilmat ovat ihanat (suorastaan kuumat +30-+33 ja erittäin kosteat) ja ruoka erinomaista niin muutahan loman onnistumiseen ei tarvitakaan, jollei oteta huomioon hermoja raastavaa lentoaikaa, mennessä tuli istuttua koneessa 18,5 tuntia ja takaisin tullessa tunti vähemmän.

Hotellin alue oli laaja ja vartioitu, kauniita kukkaistutuksia ja viheralueita oli lukemattomia, tämä alla oleva on uima-allasalueelta:

Joka päivä oli erilaiset kukkasommitelmat isoissa vesiruukuissa, illan pimetessä niihin lisättiin vielä kelluvia kynttilöitä:

Ystävänpäivän vietimme katamaraaniristeilyllä, lähdimme aamulla klo 8 ja palasimme majapaikkaan klo 17, siitä muutamia kuvia. Taksibussilla ajelimme tunnin verran kohti etelää, seuraava kuva jossa sokeriruokoviljemää silmän kantamattomaan (kuva laadultaan vähän kehno, napattu liikkuvasta autosta):

Siinähän se näkyy, Oceane IV, tuolla punaisella moottoriveneellä sitten siirryimme purrelle. Olimme ainoat Suomalaiset siinä noin kahdenkymmenen Ranskalaisen joukossa (suurin osa hotellin vieraistakin oli Ranskasta, johtuneeko siitä että pääkieli saarella on Ranska). Merimatka oli unohtumaton, löysin yrityksen sivulta videopätkän koko retkestä, sitä voi kurkata tästä.

Tähän alla olevaan kauniiseen paikkaan ei isolla katamaraanilla päässyt joten jouduimme siirtymään moottoriveneellä hieman lähemmäs:

Huimapäät pyrkivät narunpäähän katselemaan merimaisemaa ilmasta käsin:

Ja nauttimaan virvokkeita ennen lounasta:

Lounaalle grillatiin kanaa ja paikallista herkkukalaa Marlinia, siis ihanaa.

Kun aikamme nautimme upeista maisemista jätti laivan miehistö meidät kolmeksi tunniksi Ile-aux-Cerfs- nimiselle valkohiekkaiselle saarelle nauttimaan auringosta ja Intian valtameren lämpimästä vedestä:

Hiekka siellä oli juuri noin valkoista ja vesi aivan turkoosia, tässä rannan läheisyydessä oli palmujen varjostama todella viehättävä ravintola jonka varjossa loppuajan odottelimme "miehistöämme" auringon uuvuttamina. Siellähän ne kelluvat:

Päivä oli kerrassaan upea mutta niin yllättävän väsyttävä! Paluumatkalla jo mieluusti etsi paikkaa mihin aurinko jättäisi vaikka pienenkin varjon.

Kävimme myös Pamplemoussesin kasvitieteellisessä puutarhassa sekä pääkaupungissa Port-Louis´ssa, mutta siitä kerron kuvien kera myöhemmin.

Toivottelen jokaiselle mukavaa alkanutta viikkoa ja yritän selvitellä matkavaatteet pyykkiin...Ja kiitos jos jaksoit lukea tämän lopuun.